اخبار و رویدادها

17
آذر, 1394
کارآفرین کرمانی در شاخه فرآوری و بسته‌بندی گیاهان دارویی خبر داد:
ورود دمنوش‌های انرژی‌زا و آرام‌بخش به بازار از مهد گیاهان دارویی

استان کرمان به مهد گیاهان دارویی معروف است و کارآفرین جوان این استان توانسته است دمنوش‌ها و ادویه‌هایی که تاکنون در کشور فرآوری و بسته‌بندی نشده است را تولید کند.

به گزارش روابط عمومی کانون انجمن های صنایع غذایی ایران و به نقل از ایانا ، کارآفرین کرمانی در شاخه فرآوری و بسته‌بندی گیاهان دارویی با اعلام این خبر گفت: استان کرمان پتانسیل بالایی در بخش گیاهان دارویی دارد، به‌گونه‌ای که از 13 اقلیم دنیا، 12 اقلیم آن در این استان وجود دارد که این امر باعث شده ترکیبات مؤثره گیاهان دارویی حفظ شده و تنوع آن افزایش یابد.

ماریا اعتبار افزود: تاکنون در زمینه بسته‌بندی و فرآوری گیاهان دارویی در این استان به‌صورت جدی کار نشده بود، اما با استفاده از طرح‌های کارآفرینی و به همراه حمایت‌های معنوی جهاد کشاورزی و حمایت‌های مالی خانواده توانستم در بخش گیاهان دارویی ناشناخته و بومی استان کرمان اقداماتی را به انجام برسانم.

اعتبار ادامه داد: گیاهانی چون کلپوره و آلاله که خواص درمانی خوبی دارند، بومی استان کرمان هستند و قابلیت فرآوری خوبی دارند. وی تصریح کرد: از ابتدای بهمن‌ماه به‌صورت رسمی بسته‌بندی‌های این شرکت در قالب بسته‌های جدید و تازه رونمایی می‌شود که دمنوش‌های گیاهی و ادویه‌های مختلف جزو نخستین تولیدات این شرکت خواهد بود.

اعتبار یادآور شد: در حال حاضر کارشناسانی با همراهی بهره‌برداران کشاورزی استان کرمان وارد عرصه‌ها شده و نسبت به کاشت و برداشت بهتر محصولات دارویی تا کیفیت آنها حفظ شده و علاوه بر آن، به نحوی برداشت انجام شود که به ریشه گیاه آسیبی نرسد و برای سال‌های آینده باقی بماند، راهنمایی می‌کنند.

استفاده از گیاهان دارویی مراتع باید با اجازه منابع طبیعی باشد

کارآفرین کرمانی در شاخه فرآوری و بسته‌بندی گیاهان دارویی تأکید کرد: همچنین طرح‌های آموزشی برای بهره‌بردارانی که گیاهان دارویی کشت می‌کنند و کسانی که در مراتع از این گیاهان بهره‌برداری می‌کنند، گذاشته شده است که پس از آنکه مجوزهای لازم از منابع طبیعی برای برداشت این نوع گیاهان اخذ شود، اقدامات لازم برای برداشت انجام شود.

وی در ادامه افزود: تأسیس و راه‌اندازی شرکت گیاهان دارویی کیمیاگران بوستان از سال 89 بوده است که امیدواریم بتوانیم با انجمن‌ها و سایر بخش‌های مرتبط با گیاهان دارویی ارتباطات خوبی برقرار کنیم. اعتبار خاطرنشان کرد: گیاهان دارویی برای بیماران دیابتی به تولید رسیده است و با انجمن دیابت استان کرمان نیز تفاهم‌نامه‌هایی منعقد شده است. برخی دمنوش‌های گیاهی که قرار است به تولید انبوه برسد، خاصیت انرژی‌زایی و آرام‌بخشی دارد که تاکنون در کشور به تولید انبوه نرسیده است.

کوه هزار در استان کرمان قرار گرفته و مشتمل بر یک‌هزار گیاه دارویی است، بنابراین می‌توان با مدیریت درست، از پتانسیل‌های دارویی استان بهترین استفاده را برد، به‌گونه‌ای که به عرصه‌های منابع طبیعی نیز لطمه‌ای وارد نشود. گفتنی است، این کارآفرین 28 ساله که در رشته مهندسی تولید و بهره‌برداری از گیاهان دارویی و معطر تحصیل کرده است، با کمک دو برادر خود توانسته است اقدامات مؤثری را در تولید گیاهان دارویی استان کرمان بردارد.
لازم به ذکر است، ششم دی‌ماه سال جاری در همایش سلامت و گیاهان دارویی، این مجموعه به‌صورت رسمی به بهره‌برداری می‌رسد.

23
شهریور, 1394

ششمین نمایشگاه بین المللی نمایشگاه نوشیدنی ها و صنایع وابسته از 23 تا 26 شهریور ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود. این نمایشگاه با حضور 107 شرکت کننده داخلی و خارجی میزبان علاقه مندان است تا از نزدیک با تحولات این صنعت غذایی آشنا شوند.

در این نمایشگاه شرکت‌کنندگان توانمندی‌های خود را در زمینه تولید آبمیوه و کنسانتره، آب معدنی، بسته‌بندی و آشامیدنی، قهوه و چای، مالت و ماالشعیر، نوشابه‌های معمولی و انرژی‌زا، عرقیات، دمنوش‌های گیاهی، دوغ و لبنیات، ماشین‌آلات و دستگاه‌ها و خط تولید صنایع نوشیدنی، ظروف و ادوات تولید، بسته‌بندی و توزیع در صنایع نوشیدنی، آموزش و مشاوره و ... به معرض دید عموم می‌گذارند.

21
شهریور, 1394

مدیر اجرایی نمایشگاه بین المللی نوشیدنی ها تاکید کرد: چشم انداز ما دربرگزاری این نمایشگاه تقویت هر دو محور برای تولید کننگان و همچنین معرفی توانمندیهای رقابتی تامین‌کنندگان ماشین‌آلات و مواداولیه است. علی شریعتی، مدیر اجرای نمایشگاه بین المللی نوشیدنی ها و صنایع وابسته، گفت: نمایشگاه نوشیدنی و آشامیدنی ششم با همکاری ومشارکت پنج انجمن تخصصی صنایع غذایی شامل انجمن تولیدکنندگان آبهای معدنی وآشامیدنی ایران، انجمن صنایع تولید و صادرکنندگان کنسانتره وآبمیوه ایران، انجمن صنایع فرآورده های لبنی ایران، انجمن صنفی تولیدکنندگان ماءالشعیر و مالت ایران وانجمن واردکنندگان با محوریت کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران به عنوان یک فراتشکل مادر برگزار میشود. به نظر ما همزمانی برگزاری این نمایشگاه با چهاردهمین نمایشگاه شیرینی وشکلات ایران موجب افزایش استقبال و بازدید بیشتر مخاطبان خواهد شد.

مدیر اجرایی نمایشگاه بین‌المللی نوشیدنی‌ها در خصوص حضور شرکتهای خارجی نیز دراین نمایشگاه گفت: درهرصورت عنوان بین‌المللی بودن نمایشگاه تزیینی نبود. درواقع با توجه به تحولات صورت‌گرفته در منطقه و رویکرد دولت در حمایت از تولید ملی و همچنین تولید صادرات محور، چشم‌انداز ما در برگزاری این نمایشگاه تقویت هر دو محور برای تولیدکنندگان و همچنین معرفی توانمندیهای رقابتی تامین کنندگان ماشین‌آلات و مواداولیه است. همچنین سعی کردیم با دعوت از برندهای معتبر خارجی میزان کیفیت بازار حاضر محصولات نوشیدنی و آشامیدنی در کشور را به معرض نمایش بازدیدکنندگان بگذاریم.

وی افزود: این مسئله سبب شده ما طیف وسیعی از مشارکت کنندگان و فعالین اقتتصادی این حوزه را در کنار خود داشته باشیم. به علاوه با تمهیداتی که اندیشیده شده، محلی جهت برگزاری ملاقاتهای تجاری بین مسئولین دولت ومشارکت‌کنندگان و مابین خود فعالین اقتصادی این حوزه (B2B) اختصاص خواهد یافت. مدیر اجرایی ششمین نمایشگاه بین‌المللی نوشیدنی‌ها وصنایع وابسته با اشاره به اینکه حمایت همه جانبه کانون انجمنهای صنایع غذایی ایران از این نمایشگاه یک نقطه عطف به شمار میرود، تاکید کرد: برای فعالین این بخش تا بتواند علاوه بر بازاریابی وبازارسازی را ین حیطه،مذاکراتی جهت بیان معضلات ومشکلات با مسئولین و هیات نمایندگان اتاقهای بازرگانی داشته باشند.

20
شهریور, 1394

به گزارش فارس، محسن جلال‌پور رئیس اتاق بازرگانی ایران نیز در این مراسم با اشاره به ایجاد برند جهانی غذای حلال توسط ایران، گفت: بازار 400 میلیونی منطقه پیش روی سرمایه‌گذاران در صنایع غذایی کشور قرار دارد. وی اظهار داشت: طی ماه‌های گذشته، اتاق بازرگانی ایران جلسات مستمری را در رابطه با ایجاد برند جهانی غذای حلال از سوی جمهوری اسلامی ایران برگزار کرده است که به نظر می رسد بتوان طی ماه‌های آینده، این برند را ایجاد کرد.

جلال‌پور افزود: بازار کشورهای منطقه و حتی کشورهای اروپایی به شدت از فروش غذاهای حلال که از سوی کشورهای اسلامی تولید می شود، استقبال می کنند و بر این اساس نمایندگی برند حلال نیز از سوی ایران کسب شده است. وی تصریح کرد: ظرفیت صنایع غذایی ایران بسیار بالا است و در هیأت های خارجی که این روزها در ایران در رفت و آمد هستند نیز موضوع سرمایه گذاری در صنایع غذایی به طور جدی مطرح می شود، این در حالی است که ایران ظرفیت بالایی را برای تولید غذا و آشامیدنی ها برای کشورهای اطراف در اختیار دارد.

به گفته جلال‌پور، برخی از کشورهایی که در اطراف ایران قرار دارند، به شدت نیازمند صنایع و محصولات غذایی ایران هستند به نحوی که در برخی از کشورهای شمال ایران 6 تا 9 ماه از سال، یخبندان وجود دارد و برخی کشورهای جنوب ایران از آب و خاک مناسبی برای زراعت برخوردار نیستند، بنابراین ایران می تواند با پتانسیلی که در صنعت غذا دارد، تأمین کننده نیاز غذایی این کشورها باشد. وی اظهار داشت: در محصولات باغی علی‌رغم اینکه ایران مزیت‌ها و تولیدات سرشاری دارد اما برخی از این محصولات قابل استفاده به عنوان تازه خوری نیستند و لازم است که در کنسانتره و آبمیوه های طبیعی استفاده شوند. وی ادامه داد: در عین حال، به مردم هم توصیه می شود که به جای مصرف بالای نوشیدنی های گازدار و نوشابه‌ها،به سمت مصرف آبمیوه های طبیعی و آب معدنی گرایش پیدا کنند که برای سلامتی هم مفیدتر است.